جمعه, 31 فروردین 1403
مشروح خبر :: آگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، در تحقق اهداف مدیریت مصرف بسیارتأثیرگذار است

به مناسبت هفته صرفه جویی ؛

آگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، در تحقق اهداف مدیریت مصرف بسیارتأثیرگذار است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان ، مدیر مشارکت های مردمی وطرح های زود بازده با اشاره به نقش مهم مشارکت‌های اجتماعی در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و جلوگیری از وقوع بسیاری از مشکلات در کشور، موضوع کمبود آب در کشور به ویژه استان هرمزگان را متذکر شد و اظهار داشت : با توجه به هفته صرفه جویی همکاری و مشارکت همه مردم و دستگاه‌ها می‌تواند در برون‌رفت از بحران آب راهکاری بسیار مهم و اساسی باشد.

محمد بازماندگان ضرورت نهادینه شدن فرهنگ صحیح استفاده از آب را مورد تاکید قرار داد وافزود : اطلاع رسانی به موقع و مناسب، برجسته سازی موضوع کمبود آب به عنوان یک مایع حیاتی، آموزش همگانی خصوصا در سنین ابتدایی و استفاده از تمامی ظرفیت های رسانه ای و فناوریهای نوین ارتباطی و حتی پیامهای کوتاه در جهت آگاه نمودن افکار عمومی نسبت به مصرف درست و بهینه آب با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت آبی کشور از جمله اقداماتی است که روابط عمومی می تواند در نهادینه سازی فرهنگ مصرف انجام دهد.

مدیرمشارکت های مردمی شرکت آب منطقه ای مدیریت مصرف آب با به‌کارگیری ابزار و تجهیزات ، تأثیر آموزه‌های دینی در مصرف آب ، راهکارهای کاهش مصرف در آبیاری فضای سبز، روش‌های جداسازی مصارف آب شرب از غیر شرب ، راهکارهای استفاده چند باره از آب، قیمت‌گذاری منطقی و عادلانه آب در راستای استفاده بهینه از آب برشمرد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از نظرات و راهکارهای پیشنهادی شهروندان فرهنگ استفاده صحیح از آب و صرفه‌جویی در مصرف را در جامعه نهادینه کنیم.

کد خبر: 35899
  تاریخ خبر : 1398/04/05
 کارشناس روابط عمومی ۲
 592