چهارشنبه, 8 تیر 1401
مشروح خبر :: عدالت، شفافیت و اعتماد سه رکن اساسی در اقدامات روابط عمومی

عدالت، شفافیت و اعتماد سه رکن اساسی در اقدامات روابط عمومی

معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: اقدامات روابط عمومی ها باید بر اساس سه شاخص عدالت، شفافیت و اعتماد صورت پذیرد

به گزارش خبرگزاری آب ایران، علیرضا  الماسوندی در نخستین نشست هماهنگی و سیاستگذاری مدیران  روابط عمومی صنعت آب کشور (آب و آبفا)که به مناسبت گرامیداشت روز روابط عمومی درشرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد ضمن تبریک  این روز بزرگ گفت: روابط عمومی یک شرکت دانش بنیان با مفاهیم جدید است که هم سو با اهداف کلان نظام و اهداف خاص وزارت نیرو و در جهت آمایش سرزمین و توسعه پایدار گام های اصلی را بر می دارد.

الماسوندی افزود: از آنجایی که روابط عمومی های صنعت آب و برق  با آحاد جامعه در ارتباط هستند دایره وظایفشان نیز بسیار گسترده خواهد بود و باید برنامه ریزیهای فرابخشی نیز برای اجرای این وظایف داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر این موضوع که روابط عمومی ها هم با نهادهای مردمی و هم با نهادهای دولتی در ارتباط هستند تأکید کرد: اقدامات روابط عمومی ها باید بر اساس سه شاخص عدالت، شفافیت و اعتماد صورت پذیرد.

معاون تلفیق وامور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: شفاف سازی، اطلاع رسانی و اقناع سازی همراه با عدالت باید محور تمام فعالیت های روابط عمومی ها باشد و در حال حاضر و برای مدیریت بخش آب کشور ما نیازمند یک روابط عمومی پاسخگو هستیم چرا که توجه به مسائل اجتماعی به علت پیوند عمیقی که با روابط عمومی دارد در ذیل آن قرار گرفته و ما در هر برنامه ریزی و اقدامی نیازمند توجه به این مسائل اجتماعی هستیم.

وی در پایان بر مشارکت با مردم و بخصوص کشاورزان تأکید کرد و گفت: وظیفه ما خدمت به مردم است و در این راستا روابط عمومی ها باید دوشادوش فعالیت ها نسبت به آگاه سازی و اطلاع رسانی اقدام نمایند.

یکپارچه سازی اطلاع رسانی مهمترین هدف وزارت نیرو

در ادامه این نشست مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر روابط عمومی وزارت نیرو گفت: یکپارچه سازی اطلاع رسانی و همگام و همسو کردن فعالیت های روابط عمومی از اهداف مهم در سال جاری است.

علی اکبر کاظمی ضمن گرامیداشت روز روابط عمومی و تقدیر از زحمات مدیران روابط عمومی صنعت آب کشور خاطر نشان کرد: مردم نسبت به مسائل حوزه آب  آگاهی ندارند و هنوز این باور عمومی ایجاد نشده است که باید رفتارشان را اصلاح و صرفه جویی پیشه کنند.

کاظمی افزود: به دلیل همین عدم آگاهی است که منتقدین هر روزه تنش هایی را در بحث مدیریت منابع آب ایجاد می کنند و ما باید آن چیزی که نیاز است مردم درباره آب بدانند را شفاف  و بدون پیچیدگی بیان کنیم .

وی با اشاره به اینکه ایجاد نگرانی برای شرایط کشور ما خوب نیست و باید از ایجاد حس تنش و نگرانی بپرهیزیم گفت: مسائلی همچون اهمیت آب، جایگاه آب، اقتصاد آب و اهمیت بهره وری آب باید برای مردم تشریح و تحلیل شوند.

مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر روابط عمومی وزارت نیرو اظهار کرد: هدف ما  این است که یک ادبیات و روایت مشترک تولید و توسط راویان مختلف بیان شود و از آنجاییکه آب یک موضوع مقدس و با برکت است بایستی در این حوزه روحیه جهادی را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: بهره وری و مدیریت مصرف آب کشاورزی از جمله مسائلی است که باید برای آن از دستگاههای دیگر همچون آموزش و پرورش، شهرداری، جهاد کشاورزی مطالبه گری کنیم.

کاظمی در پایان از روابط عمومی خواست تا مسائلی همچون توجیه گروههای مرجع ، آگاهی مردم نسبت به اینکه تأمین آب شرب خط قرمز ماست،  جهانی بودن پدیده خشکسالی ها و تغییر اقلیم،اصلاح تصور مردم نسبت به جریان دائمی آب در رودخانه های فصلی، ارتباط عمیق با مردم از طریق رسانه ها، رعایت عدالت در بحث مدیریت منابع آب، آموزش برای تغییر سبک زندگی، و تلاش برای بهره وری و اصلاح شیوه های آبیاری در کشاورزی را سرلوحه اقدامات و تولیدات محتوایی خود قرار دهند.

فرهنگسرای آب در کلیه استانها راه اندازی شود

در این نشست همچنین محمد حسین رنجبران مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور اجتماعی شرکت مدیریت منابع آب ایران و رئیس موسسه گنجینه ملی آب ایران به سه واژه مهم در روابط عمومی اشاره کرد و گفت: سه واژه همدل(همدم)، همراه و هم افزا باید زمینه کار روابط عمومی های آب و آبفا باشد.

وی همچنین به اهمیت نقش گنجینه ملی آب پرداخت و افزود: استانهایی که دارای گنجینه هستندنمادهای استانی آب را به موزه آب سعدآباد ارائه دهندو موجب غنی تر شدن آرمانهای فرهنگی آب در این موزه گردند.

رنجبران همچنین به برنامه های صدا و سیما اشاره کرد و افزود: برنامه های شب فیروزه ای و عمو مهربان، برنامه های هدف برای فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب در بین اقشار مختلف مردم ، مخصوصا کودکان و نوجوانان هستند.

این مقام مسئول همچنین پیشنهاد کرد: فرهنگسرای آب در کلیه استانها راه اندازی شود و روابط عمومی استانها حضور مسئولین در مناطقی که احتمال بحران وجود دارد را برنامه ریزی و مستند سازی نمایند.

وی در پایان از ارزیابی ماهیانه روابط عمومی های آب توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد و تاکید کرد: ظرفیت های امور اجتماعی و تشکل های مردم نهاد استانها مورد توجه قرار گیرند. 

شایان ذکر است در این مراسم برخی از مدیران روابط عمومی استانها به ارائه مسائل و مشکلات موجود در حوزه کاری خود پرداختند و اظهار امیدواری کردند با حمایت و راهنمایی مسئولین راه حلهایی برای این مشکلات ارائه گردد.

کد خبر: 59785
  تاریخ خبر : 1401/02/27
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/02/28
 مهتاب علی بخشی
 301