شنبه, 17 آذر 1403
مشروح خبر :: نقش روابط‌عمومی‌ها در فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم در حفظ منابع آبی غیرقابل انکار است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:

نقش روابط‌عمومی‌ها در فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم در حفظ منابع آبی غیرقابل انکار است

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: از آنجا که منشأ هر تولید در کشور آب است، نقش روابط عمومی‌ها در جلب مشارکت مردم در حفظ منابع آبی مهم و غیرقابل انکاراست.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری آب ایران، محمد جوان‌بخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشست سراسری روابط‌عمومی‌های آب و آبفای کشور اظهار داشت: اهمیت روابط عمومی و توجه به آن با توجه به تغییر پیوسته شرایط، بسیار مهم است؛ ضمن اینکه هر دوره‌ای ابزار، تاکتیک و تکنیک مخصوص به خود را دارد. 

وی با تأکید بر اینکه روابط‌عمومی پل ارتباطی مجموعه با بیرون از سازمان است‌، افزود: این ارتباط، اهداف و مقصدی دارد که ارتباطی دو سویه در راستای تحقق اهداف سازمان است. لازمه این مهم آن است که روابط‌عمومی‌ها نسبت به اهداف سازمان خود، آشنا و مسلط باشند؛ تسلطی که شایسته انجام رسالت و مأموریت شما باشد. 

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه روابط‌عمومی باید در متن تصمیمات و تدوین برنامه‌های سازمان‌ باشد، اضافه کرد: مشکل عمده مسیر اجرایی آب کشور بخش اجرایی است و گاهی موضوعات اجتماعی به کلیدواژه اختلاف دو استان تبدیل می‌شود که در چنین مسائلی، نقش و هنر روابط عمومی، می‌تواند بیش از پیش مؤثر و راهگشا باشد.

جوان‌بخت، رصد و پایش مجموعه سازمان‌های مرتبط با بخش آب را مهم خواند و گفت: دسته‌بندی این رصدها روابط‌عمومی‌ها را نسبت به حل مشکلات و اصلاح آن رهنمون می‌کند. بنابراین لازم است که در مجموعه‌های متبوع خود، در پی رفع چالش‌ها و ارائه راهکار آن باشید.

وی با بیان اینکه روابط عمومی نمی‌تواند بدون توجه به بازتاب رفتارش در بیرون موفق باشد، افزود: در شرایط کنونی، ابزار اطلاع‌رسانی توسعه پیدا کرده و هر فردی با فضای مجازی می‌تواند مسائل مختلفی را در خصوص اقدامات کشور رقم بزند و یک جریان ایجاد کند.

معاون وزیر نیرو بیان داشت: هنر روابط عمومی، کمک به مدیرعامل در تشخیص طرح یا عدم طرح یک موضوع و حتی چگونگی بیان آن موضوع است. این مهم باید با رعایت صداقت همراه باشد اما اصل استفاده هنرمندانه و هوشمندانه از گذاره‌های مناسب را نباید در آن فراموش کرد.

وی، تسلط روابط عمومی‌ها به موضوعات مطرح در حوزه آب را مهم خواند و بیان داشت: به طور مثال، طرح مدیریت توامان آب و برق تکلیف قانونی است که سال‌ها در وزارت نیرو به دلیل همکاری غیرمطلوب بخش آب و برق، بر زمین مانده بود که در یکی دو سال گذشته با همت آقای وزیر رقم خورده است.

جوان‌بخت خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که نحوه اجرای این طرح جزئیات خاص خود را دارد. بنابراین در این شرایط نحوه اطلاع‌رسانی و مواجهه روابط عمومی با این طرح و نحوه تنظیم خبر آن مهم است تا مردم بدانند که این طرح در راستای عدالت برداشت در آب زیرزمینی و به نفع کشاورزان است.

وی بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ را یک قانون صیانتی از منابع آب زیرزمینی دانست و گفت: جایگزین کردن آب صنایع با پساب نیز موضوع مهم دیگری است که باید هنر روابط عمومی، به کمک ترویج و ترغیب صنایع به این امر بیاید. 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان داشت: نیاز است که مدیران روابط عمومی به جزئیات مسلط باشند تا برنامه‌های آب کشور، مسیر واقعی خود را طی کند. در این مسیر رسانه‌ها و ارتباط با رسانه‌ها بسیار مهم است و لازم است بخش آب کشور رفتار محترمانه‌ای با رسانه‌ها داشته باشد.

وی فرهنگ‌سازی در بخش آب کشور بسیار مهم دانست و تأکید کرد: مدیران روابط عمومی در این خصوص می‌توانند منشأ اثر باشند و لازم است تولیدات روابط عمومی، متناسب با شعار سال دارای جهش مؤثر باشد.

جوان‌بخت خاطرنشان کرد: از آنجا که منشأ هر تولید در کشور آب است، نقش روابط عمومی‌ها در جلب مشارکت مردم در حفظ منابع آبی مهم و موثر است. 

معاون وزیر نیرو تأکید کرد: روابط عمومی باید کمک کند تا رسانه‌ها تحلیل‌های غیر واقعی مسیرهای در تعارض با مصلحت واقعی بخش آب را اصلاح کنند. این مهم نیازمند ارتباط محترمانه با رسانه‌هاست تا با رفتار سنجیده و مناسب، فضای سایر رسانه‌ها به سوی خط مشی و اهداف سازمان متبوع خود هدایت شود.

کد خبر: 73794
  تاریخ خبر : 1403/02/26
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/02/26
 معصومه خداوردیان
 360