به گزارش شبکه خبری آب ایران به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقهای سمنان، عباسعلی کیخایی سرپرست دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران در جلسه معارفه مدیر جدید روابط عمومی شرکت آب منطقهای سمنان، اظهار داشت: روابط عمومی در وزارت نیرو و شرکتهای تابعه، بهویژه در پروژههای حساسی مانند طرح احیا و تعادلبخشـی منابع آب زیرزمینی، نقشی حیاتی ایفا میکند.
وی خاطرنشان کرد: این بخش نهتنها مسئول اطلاعرسانی و آموزش عمومی است، بلکه با ایجاد حساسیت و مشارکت اجتماعی، به صیانت از آب بهعنوان یک منبع استراتژیک کمک میکند.
سرپرست دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران با تأکید بر اینکه روابط عمومی پل ارتباطی سازمان با مردم و ذینفعان است، افزود: روابط عمومی علاوه بر اینکه با استفاده از ابزارهای مدرن ارتباطی به تبیین سیاستهای وزارت نیرو میپردازد.
کیخایی خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانهای آبی، روابط عمومی با شفافسازی و ارائه راهکارها، از تشدید تنشها جلوگیری میکند و افکار عمومی را مدیریت میکند.
در ادامه این نشست، علی پورخیری رئیس گروه ارتباطات شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز بر اهمیت جایگاه روابط عمومی تأکید کرد و گفت: روابط عمومی در شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران و شرکتهای تابعه با اجرای برنامههای آموزشی و رسانهای، به تغییر نگرش و رفتار جامعه در مصرف آب کمک میکند و به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب کمک میکند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده از نیروهای متخصص در روابط عمومی تأکید کرد و گفت: روابط عمومی در این بخش نیازمند افرادی است که هم با مفاهیم فنی آب زیرزمینی آشنا باشند و هم توانایی انتقال پیام به زبان ساده را داشته باشند.
رئیس گروه ارتباطات شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: روابط عمومی در این شرکت تنها یک واحد برای اطلاعرسانی نیست، بلکه بازوی اجرایی برای تحقق اهداف کلان مانند تعادلبخشی آبهای زیرزمینی است.
پورخیری افزود: استفاده از نیروهای متخصص، خلاق و آشنا به حوزه آب میتواند این نهاد را در جلب مشارکت عمومی و اجرای موفق طرحهای حفاظتی یاری کند. در غیر این صورت، حتی بهترین سیاستها نیز بدون همراهی مردم به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
گفتنی است، در این دیدار حمیدرضا قزوینی معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقهای سمنان و رامش خسروی مدیر جدید روابط عمومی این شرکت حضور داشتند.