جمعه, 23 خرداد 1404
مشروح خبر :: روابط عمومی صنعت آب در مسیر شفاف‌سازی و تعامل فراگیر/ برگزاری صدها نشست در طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب

سرپرست روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران:

روابط عمومی صنعت آب در مسیر شفاف‌سازی و تعامل فراگیر/ برگزاری صدها نشست در طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب

سرپرست روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران، در گردهمایی مدیران روابط عمومی بخش آب کشور از تحولات گسترده در حوزه اطلاع‌رسانی طرح احیا و تعادل‌بخشی خبر داد و گفت: با هدایت معاون وزیر و در واکنش به تنش‌های آبی اخیر، اطلاع‌رسانی در بخش آب با سرعت بیشتری پیگیری شد و تاکنون بیش از ۴۰۰ نشست با بهره‌برداران، نهادهای محلی و مسئولان برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری آب ایران، عباسعلی کیخایی سرپرست روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران، در گردهمایی مدیران روابط عمومی بخش آب کشور که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی و با حضور محمد جوان‌بخت، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات شرکت‌های آب منطقه‌ای در پروژه اطلاع‌رسانی طرح احیا و تعادل‌بخشی اظهار کرد: با توجه به تنش‌های آبی اخیر و تأکید معاون وزیر بر شفاف‌سازی، برنامه‌های اطلاع‌رسانی با شتاب بیشتری پیش رفت و نحوه پردازش و انتقال اطلاعات متحول شد.

وی افزود: شرایط اقلیمی و اجتماعی هر استان متفاوت است و بر همین اساس، اطلاع‌رسانی نیز باید بومی‌سازی شود. در پروژه اطلاع‌رسانی که زیرمجموعه طرح تعادل‌بخشی است، تاکنون ۴۱۲ نشست با بهره‌برداران و تشکل‌های نظام کشاورزی برگزار شده است. همچنین ۲۷ نشست با مقامات قضایی، ۲۵ نشست با فرماندهان انتظامی، ۳۰ نشست با نیروهای بسیج روستایی، ۳۱ نشست با معاونت‌های مختلف استانی و ۲۷ نشست با سازمان‌های کشاورزی داشته‌ایم.

کیخایی تأکید کرد: تشکل‌های صنفی کشاورزی در برخی استان‌ها بسیار فعال‌اند و توانسته‌ایم در استان‌های خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های محلی استفاده کنیم. همچنین ۲۶ نشست با اداره‌کل محیط‌زیست و شهرداری‌ها و ۶۰ نشست با نمایندگان مجلس برگزار شده است. این تعاملات برای تبیین وضعیت منابع آب و مقابله با برخی زیاده‌خواهی‌های سیاسی و محلی در حوزه آب بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها نیز به طور جدی دنبال شده است، گفت: تاکنون بیش از ۴۷۴ خبر و ۲۲۰ گزارش تحلیلی در سایت شبکه خبری آب ایران منتشر شده است. در قالب طرح نجات آب نیز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز تحت آموزش قرار گرفته‌اند. مشارکت با صداوسیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در سطح گسترده‌ای انجام شده و تولید تیزرهای صرفه‌جویی در مصرف آب نیز یک ماه پیش از سال جدید آغاز شد و نتایج مثبتی داشته است.

سرپرست روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران با باین اینکه از سال گذشته دیدار با مدیران مسئول رسانه‌ها و دفاتر خبری در دستور کار قرار داده‌ شده است، خاطرنشان کرد: در استان خوزستان به عنوان نخستین استان اجرای طرح خبرنگاران آب به اجرا درآمد. همچنین برنامه رادیویی "آب را گم نکنیم" از هفته آینده در رادیو فرهنگ پخش خواهد شد که به نقش تاریخی و حیاتی آب در ایران می‌پردازد.

وی بیان داشت: برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع مسئولیت اجتماعی، تعامل با مراکز پژوهشی، و فعالیت‌های میدانی نیز در برخی از استان‌ها در دستور کار قرار داشته و دارد.

کیخایی در پایان ضمن قدردانی از همکاری رسانه‌ها، سازمان بسیج مستضعفین، مسئولان استانی و همه همکاران در روابط عمومی‌های سراسر کشور گفت: مجموعه روابط عمومی صنعت آب وظیفه دارد کشاورزان و مردم را از وضعیت واقعی منابع آبی مطلع کند تا با درک درست، در مدیریت این سرمایه حیاتی به مسئولان کشور یاری رسانند.

 

کد خبر: 82073
  تاریخ خبر : 1404/02/28
 زهرا بقولی‌زاده
 161